چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

شاید دیگر برای جمع‌آوری امضاهای بیشتر از روسای فدراسیون‌ها کمی دیر شده باشد.

وقتی خبرگزاری مهر در خبری ویژه از جدایی قریب‌الوقوع محمد علی‌آبادی خبر می‌دهد؛  «براساس آخرین اخبار دریافتی، حضور علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عنوان رئیس جدید سازمان تربیت‌بدنی قطعی شده است.» این خبرگزاری همچنین از قول یک منبع آگاه نوشت: «حضور علی سعیدلو به عنوان رئیس جدید سازمان تربیت بدنی در دولت دهم قطعی است.»

گفته می‌شود پس از آنکه علی سعیدلو برای حضور در سازمان تربیت بدنی به عنوان یکی از گزینه‌های جدی مطرح شد، جلسات مشورتی را با برخی اعضای باتجربه ورزش کشور برگزار کرد تا بتواند با استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های آنها افراد شایسته‌ای را برای حضور در پست‌های مختلف ورزش کشور انتخاب کند.

برهمین اساس حبیب کاشانی، محمد دادکان، مجید فرخزادی، محمدحسن انصاری‌فرد، محمدحسین نژادفلاح، حسین هدایتی و برخی از کنار رفته‌های ورزش کشور، از جمله افرادی هستند که در این مدت با علی سعیدلو ملاقات داشته‌اند. یکی از این افراد که خبرگزاری مهر نام او را فاش نکرده،  نشست مشورتی خود  با گزینه جدید ریاست سازمان تربیت بدنی را تایید کرده است. در این میان محمد علی‌آبادی رئیس فعلی سازمان تربیت بدنی که گفته می‌شود یکی از گزینه‌ها برای حضور در وزارت نفت بوده است هنوز در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد.

آغاز مخالفت‌ها از مجلس

شاید جدی‌ترین مخالفان ادامه حضور محمد علی‌آبادی را بتوان در مجلس پیدا کرد. آنجا که برخی اعضای فراکسیون ورزش مجلس در طول یک ماه گذشته به صراحت از عملکرد ضعیف سازمان ورزش کشور انتقاد کرده‌اند و خواستار حضور مدیری ورزشی در راس سازمان تربیت بدنی شده‌اند.

آنها به دفعات تاکید کردند که منتظر یک فرد قوی‌تر به جای محمد علی‌آبادی هستند تا زمام امور ورزش کشور را در دست بگیرد. در همین خصوص مخالف‌خوانی‌ها تا جایی پیش رفت که کار به مقابله مستقیم برخی معاونان سازمان ورزش با گزینه‌های جایگزینی علی‌آبادی رسید. در همین خصوص می‌توان به مجادله رسانه‌ای کیومرث هاشمی با رئیس فدراسیون کشتی یعنی محمدرضا یزدانی‌خرم اشاره کرد که البته اظهارات تند معاون رئیس سازمان ورزش از سوی وی بی‌پاسخ نماند.

اما با همه این حرف‌ها گویا همه چیز در ورزش کشور به گونه‌ای پیش رفت که موجبات جدایی علی‌آبادی از سازمان ورزش فراهم شود. آنجا که علی‌اصغر یوسف‌نژاد در یکی از مصاحبه‌های خود تاکید کرد: «ورزش به جایی رسیده که جایی برای مدیران سیاسی نیست و باید امور ورزش را به مدیران ورزشی سپرد تا در نهایت راه موفقیت در این حوزه هموار شود.

متاسفانه سازمان تربیت‌بدنی طی 4 سال گذشته عملکرد خوبی نداشته و رشته‌های شاخص ورزش کشورمان نتوانسته‌اند در رقابت‌های بین‌المللی موفق ظاهر شوند.» این اظهارات در حالی همسویی اکثر اعضای فراکسیون ورزش مجلس و برخی اهالی ورزش را به همراه داشت که حداقل در رشته فوتبال تکلیف برای همگان روشن بود.  در رشته فوتبال، کشورمان چهار سال قبل در سال 2005 رتبه شانزدهم جهان را داشت که مدیریت ورزش به دست آقای علی‌آبادی سپرده شد اما اکنون فوتبال ایران در رنکینگ فیفا به مقام شصتم رسیده است. 

اخبار ضد و نقیض

محمد علی‌آبادی از جمله افراد نزدیک به رئیس جمهور است که 4 سال قبل به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی منصوب شد و نزدیک به یک سال پیش نیز ریاست کمیته ملی المپیک را برعهده گرفت. با این وجود چند ماه پیش صحبت‌هایی در مورد جدایی او از سازمان تربیت بدنی مطرح شد که البته همه چیز به پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری موکول شد.

در روزهای اخیر نیز اخبار ضد و نقیضی درباره جدایی علی‌آبادی از سازمان تربیت بدنی مطرح شده اما تا امروز هنوز اتفاق رسمی در این مورد رخ نداده است. برخی نزدیکان دولت طی روزها و هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی در مورد رفتن علی‌آبادی از ورزش انجام داده‌اند.

علی‌آبادی: برنامه‌هایم را برای اداره سازمان تربیت بدنی ارائه کرده‌ام

رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: « برای حضور در سازمان از چند نفر برنامه خواسته‌اند و من هم برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام.» محمد علی‌آبادی در پایان نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران عنوان کرد: « امروز (دیروز) هم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و هم مراسم قرعه‌کشی بازی‌‌های کشورهای اسلامی.»  رئیس سازمان تربیت بدنی در مورد زمان دقیق برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی گفت:«تاریخ دقیق برگزاری مشخص نشده است. مهمترین دغدغه مدیران کشورها حفظ  امنیت مردم است. بنابراین ریسک زیادی است که اگر بخواهیم در زمان پیک بیماری آنفلوآنزا مسابقات را برگزار  کنیم. هرچند این موضوع را به عهده کارشناسان وزارت بهداشت سپرده‌ایم.»

علی‌آبادی در مورد حضورش در سازمان تربیت بدنی در دولت دهم گفت: «باید خدمتگزار مردم بود، اصل بر خدمتگزاری مردم است. مردم با اکثریت‌آرا  رئیس‌جمهور را انتخاب کردند و ایشان برای اداره کشور مختار هستند. من خدمتگزار کوچک این کشور هستم و برایم فرقی نمی‌کند در چه محلی خدمت کنم. مهم خدمتگزاری به مردم است. اینکه با عشق و ایمان برای مردم کار کنم. من چه در کابینه دولت دهم حضور داشته باشم  چه نداشته باشم، همراه دکتر احمدی‌نژاد و در خدمت ایشان هستم. از چند نفر برنامه خواسته‌اند و من هم برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام.»

کد خبر 88154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز